Countdown - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van barbje - WaarBenJij.nu Countdown - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van barbje - WaarBenJij.nu

Countdown

Door: Barb

Blijf op de hoogte en volg

22 Juni 2014 | Curaçao, Willemstad

Wat in werkelijkheid 7 weken is, voelt aan als 2weken. 7 weken geleden was mijn laatste blog, uhh? Wat is de laatste periode toch ontzettend snel gegaan. Of beter gezegd, het hele jaar. Morgen begin ik aan de laatste maandag stage. Dinsdag de laatste dinsdag en ga zo maar de werkweek af. Mijn stage heb ik gehaald, maar ik heb niet de indruk dat ik hier nu echt al ruim 40 weken zit. 40 weken heb ik overleefd zonder mijn lieve vrienden, al is dat met Skype, Facebook en Whatsapp ook niet echt helemaal waar. Ik heb veel nieuwe dingen over mezelf geleerd, maar zoals verwacht ben ik niet veranderd. Dat kon ook bijna niet want ik was al goed voordat ik weg ging.. hehe..

Als ik nu tegen mensen zeg: 'ik heb nog maar 6 weken, nog maar 5 weken, nog maar 4 weken..' En dan vooral tegen vakantievierders, dan kijken ze me heel belachelijk aan. "4 weken? Ik ben hier MAAR 10 dagen" Maar zo'n aftelklok lijkt sneller te gaan dan een optelknop..

Aankomende donderdag, 'de laatste donderdag stage', ben ik 300 dagen op het eiland. 300 dagen.. 300 dagen.. er komen er nog X-aantal bij. Er zijn maar enkelen die weten wanneer mijn terugvliegdag is, en dat houd ik ook zo.

Wat nog steeds op mijn verlanglijstje staat is met Dolfijnen zwemmen, en naar Bonaire gaan. Helaas werkt het geld niet echt mee, en moet ik straks in NL ook geld overhouden om alles te kunnen betalen.
Zo moet ik een nieuw rijbewijs gaan kopen, want die ben ik kwijtgeraakt (vertel het niet aan de politie, want ik moet nog steeds aangifte doen)
Maar zit ik er nu ook al mee om straks allemaal nieuwe kruiden te kopen voor in de keuken, kun je nagaan waar ik me nu al druk om maak! Hier in huis hebben we een verzameling van 30 potjes, die ook echt allemaal regelmatig worden gebruikt, ik heb echt lekker leren koken al zeg ik het zelf!

De afgelopen weken, die naar de paasvakantie, ben ik druk bezig geweest met beter worden, werken en stage lopen. Afronden hoort daar ook bij, de laatste therapieën waren afgelopen week. Gek hoor, dat er een eind aan komt! Ik heb een prachtige dansvoorstelling gezien van een dansschool waar een stuk of 4 voor mij bekende leerlingen op zitten. Wat een prachtige voorstelling was dat! Helaas ben ik daar dus mijn rijbewijs kwijt geraakt. Ik heb ook veel dramalessen gegeven op de maandag, op de opvang. Erg leuk, en verdient ook wat extra :).. En de musical van groep 8 was geweldig! Nu rest er nog 1 voorstelling, en dat is degene die ik heb gemaakt voor de weeksluiting van groep 4/5. Het thema is vakantie, en de kinderen werken erg goed mee :)

Vorige week dinsdag ben ik de berg op geweest met groep 6. Lang verwacht, het was een pittige cardiotraining, mijn conditie is echt bagger, ondanks ik nu sinds kort aan het sporten ben.. Ik ging als begeleider mee, en kinderen mochten in hun eigen tempo als er maar iemand bij was, ik liep op een gegeven moment als tweede begeleider, met 1 kind. En die heeft de berg haast op gerend, omdat ze de snelle groep bij wou houden.. OEF! het zweet brak me uit en ik heb voor de hele tocht 2 liter water gedronken. Het eerste stuk was echt lopen en omhoog stappen. Het laatste stukje was echt klimmen, optrekken - zoeken hoe je je kunt vasthouden, tussen boomstronken en stenen vastklemmen en kruipen.. Erg leuk! Zou het zo weer doen. Door het fitnessen wat ik nu ook doe heb ik ook geen spierpijn meer, en kom ik wat minder vet-flubby terug. Ook merk ik dat ik door het sporten wat meer energie krijg, en dat is wel prettig. Ik heb gemerkt dat de pfeiffer nog niet weg is, die is nog steeds killing en kan ik op de raarste tijden slapen. Wordt wat straks samen met mn jetlag..

Ook ben ik naar Klein Curacao geweest. Dat is een klein eilandje 25 km van Curacao af, te bereiken met de boot. Ik ging er heen met Shirley, en we hadden ons voorzien van veel luxe: een hele verzorgde dag incl BBQ en drinken. Wat een prachtig eilandje, en wat voelde die hele zondag (van 6 tot 5) als een heel weekend. Er was een vuurtoren en wrak. Een huisje van de organisatie waar we mee waren, heel zacht lief fijn zand om op te liggen en schildpadden in het water om naar te kijken. Als het goed is heb ik die op de foto, (onderwater wegwerp camera) die ik straks in Nederland pas kan gaan ontwikkelen...

Ik zie er onwijs naar uit om straks weer thee te drinken met vriendinnen, dikke knuffels te geven en krijgen van leeftijdsgenoten (nu krijg ik ze van de kleuters ;)) en om te gaan stappen met glow in de dark bandjes, Moscato wijn en Rosebier te drinken. Bagels en Beans te bezoeken, te shoppen, geen kakkerlakken meer te zien, en zo nog veel meer!

Wat ik ga missen is echt het onwijs mooie leven van hier, de lieve mensen die leven onder de instelling wie goed doet goed ontmoet. Mijn lieve oppaskindjes waar ik bijna het hele jaar op donderdag heb opgepast, altijd een feestje en twee schatten van kinderen. En de andere oppaskinderen die ik dankzij hun heb gekregen.. Zij zeggen al een paar weken dat ze het jammer vinden dat ik bijna terug ga.. AAHH schuldgevoel!

Maar het is ook goed geweest. Curacao was heerlijk en een fantastische beleving en ervaring (zit daar verschil tussen?). Toch ben ik klaar om niet meer Bon Bini Korsou te zien maar Wolkom Fryslân!


  • 08 Februari 2018 - 09:40

    Laila:

    Hi Barbara,

    Wat grappig om je verslag tegen te komen!
    Volgens mij hebben wij elkaar ontmoet bij ome Harry op curacao als ik me niet vergis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 18 Sept. 2013
Verslag gelezen: 526
Totaal aantal bezoekers 28103

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 28 Juli 2014

305 dagen Jaarstage Curacao

Landen bezocht: