Wie niet rijk is moet slim zijn - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van barbje - WaarBenJij.nu Wie niet rijk is moet slim zijn - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van barbje - WaarBenJij.nu

Wie niet rijk is moet slim zijn

Door: Barb

Blijf op de hoogte en volg

03 Juli 2014 | Bonaire, Kralendijk

Wat een ontzettend vette beleving is dit hele jaar geweest. Stage afgerond met een dikke 8.1, met allemaal knuffels kusjes en lieve cadeautjes. Met een schilderij vol duimafdrukken van mijn opvang kindjes. Heel bizar dat er echt zo snel een jaar om is, en wat is er veel gebeurd!

En dan zomaar is het zomervakantie, op Curaçao & Bonaire! Want daar zit ik nu. Het was een ontzettend saaie vliegreis, alles ging voorspoedig, er was een beetje turbulentie maar daar was alles mee gezegd. 20 minuten vliegen, inclusief taxieën maar dat vertellen ze er nooit bij. Dus net op hoogte, net door de turbulentie leek het of de piloot niet wist hoe hij moest piloteren en gingen we in een vaart alweer naar beneden. Ik snapte er niks van, we waren nog maar 5 minuten in de lucht en we gingen zo hard naar beneden! Gelukkig kon ik als ik uit het raam keek de reden ervan zien: Bonaire!!

Zo'n pechdag als zaterdag was (verslapen, telefoon kwijtgeraakt..) zo'n geluksdag was dinsdag. Bij mijn appartement aangekomen werd ik ge-upgraded naar een 2 kamer appartement (de dode kakkerlak onder t bed neem ik maar lief..) inclusief 2 amstel brightjes! Lekker boodschappen gedaan en vroeg gaan slapen. Het was immers al half 6 voor ik bij het appartement was!
Woensdag kreeg ik een rondleiding/tour door het zuiden van Bonaire, door een ex-gids lokale nederlandse inwoner. Erg leuk, veel gezien veel verhalen gehoord. Ik kan zelf geen borg betalen voor een auto, en wil wel wat van het eiland zien. Slimme opplossing voor een arme student!
's Middags lekker gezond bij het zwembad in de tuin, en 's Avonds was Filmavond. Op een groot scherm werd de film Barefoot afgespeeld, in de tuin. De eigenaresse had heerlijke kip-curry rijst gemaakt en heel veel inwoners van Bonaire komen hier op woensdag avond naar toe. Er is namelijk geen uitgaansplek en geen bioscoop. Leuke oplossing en erg gezellig. Film is btw ook een aanrader!
Na veel rondzoeken op facebook pagina's had ik een buddy gevonden waarmee ik kon duiken. Ik wou immers echt wel weten waarom iedereen zegt dat Bonaire zo vet is om te duiken. Mijn buddy had allemaal spulletjes voor me die ik mocht lenen, en dat scheelde veel in de kosten. Hij reed naar de zoutpannen waar we gingen duiken. Ik heb werkelijk nog nog zo veel mooi koraal, zo onwijs veel vissen op een hoopje en een enorme diversiteit aan onderwaterleven gezien. Het toetje was het zien van 2 schildpadden en 4 inktvissen. Echt prachtig. En wederom weer voor weinig geld, en zonder een auto toch ver gekomen.
Best spannend om met onbekenden af te spreken..

Morgen ga ik kajakken in een mooi stukje natuur. Het bootje heeft een glazen bodem dus ik verwacht dan ook visjes te zien! Dan word ik weer opgehaald van mijn locatie :). Heb ik toch best goed gedaan al zeg ik het zelf!
Overigens heb ik nu wel een scooter geleend, ik geef mijn paspoort af en dat is goed genoeg als borg (woow.) Dus ik kan straks zelf een tourtje maken en misschien wat kaarten kopen voor de liefste nederlandse vriendinnetjes!

Ik ga nog even keihard mijn best doen met lang uit chillen, en genieten. Hier op Bonaire lukt dat net iets beter dan thuis op Curaçao. Want dat is nu toch wel een beetje mijn thuis.
De tijd tikt door!

XBarb

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 18 Sept. 2013
Verslag gelezen: 4272
Totaal aantal bezoekers 28109

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 28 Juli 2014

305 dagen Jaarstage Curacao

Landen bezocht: