Even stilstaan - Reisverslag uit Julianadorp, Curaçao van barbje - WaarBenJij.nu Even stilstaan - Reisverslag uit Julianadorp, Curaçao van barbje - WaarBenJij.nu

Even stilstaan

Blijf op de hoogte en volg

10 Februari 2014 | Curaçao, Julianadorp

Enerverende dagen zijn omgegaan, ruim 160 dagen zijn lutteloos omgegaan alsof er niks is gebeurd. Terugblikkend op deze toch best lang periode is het een bewogen half jaar geweest. Afgelopen week was exact de helft van de tijd dat ik hier zit om, en ik weet sinds 2 weken het definitieve eindpunt.

Er is veel gebeurd, en ik heb onwijs veel geleerd en meegemaakt. De hoogte (en diepte) punten waren tot nu toe toch wel het Struisvogelrijden, Skydiven en duiken; activiteiten die me toch wel iets moois hebben gegeven. Ik kijk op alle drie toch nog meet een lach terug, al duik ik graag nog regelmatig, zeker nu mijn nieuwe huisgenootje ook kan duiken en ik dus een buddy heb!

Als ik in zo'n korte tijd al zoveel kan meemaken, wat zal dat andere half jaar dan allemaal gaan brengen?
Er zijn nog genoeg dingen die ik moet afchecken op de 'Curacao to do list' zo ga ik over een kleine 2 weken de Christoffelberg beklimmen, om voorbereid te zijn om als hulpjuf in groep 6 mee te gaan met het schoolreisje (in juni).
Het sportieve leven is ook weer begonnen, ik loop nu sowieso 1 keer in de week hard, met best pittige oefeningen tussendoor. Het werkt, de kilo's slinken en ik voel me toch weer iets mooier! Meer sportief staat dus ook op de to-do-list aangezien ik niet als prachtige 'Chichi'curacao vrouw terug wil komen.
Het weekend voor mijn verjaardag ga ik een dag duiken, ik moet al om 8 uur op locatie zijn, maar ik heb er nu al zin in om zo weer een waterig verjaardagsweekend te hebben. Vorig jaar was dat ook zeer aangenaam :).
Op de to-do-list staat ook nog het volgen van danslessen zodat ik net als iedere vrouw en man hier sowieso de bachatta en merengue kan dansen. Ik kan er uren naar duiken als mensen zo dansen, en ik zou zelf ook graag zo kunnen dansen, dus doe ik net of de mango (-of palm) boom geld heeft groeien en ik dus zo'n cursus kan voltooien. Hoe heerlijk zou het zijn om straks ook zo te kunnen dansen, en op een waardevolle manier te worden behandeld. Het ziet er namelijk echt vol passie uit, en dat terwijl het niet eens je partner hoeft te zijn! Gewoon het feit dat mannen vragen om een dans geeft zo'n mooi plaatje. Wil ik oooook. Maarja geld..

Geld.. het is vervelend dat zo iets materialistisch zo'n groot effect heeft op het leven. Geld kan relaties maken en verpesten. Geld kan de tijd invullen. Geld vult de tijd in. Want men werkt hele dagen om geld te verdienen, heeft amper tijd om het uit te geven, en wat er wordt uitgegeven is vaak zelden, omdat het duur is.
Ik zou alles al 2 keer hebben gedaan, 2 keer een danscursus, 2 keer Skydiven, vervolgcursus duiken om tot 30 meter diep te mogen, naar bonaire gaan en naar klein curacao. Maar geld maakt dat ik mij alles maar 1 keer kan veroorloven, en dat het idee om naar Bonaire en Klein Curacao te gaan nog eventjes wordt uitgesteld.
Het lijkt me evengoed wel gaaf, eventjes naar Bonaire, dan heb ik dit jaar ABC gehad en ben ik klaar om naar de N te vliegen! Al wil ik ergens ook de moed verzamelen om geld te sparen en niet naar Bonaire te gaan maar - na terugkomst in Nederland - geld te hebben om een vakantie op IJsland door te brengen. IJsland en Ierland zijn ook nog van die 'checklist landen.' Ik sla een beetje door in mijn reisplannen, die landen hoeven niet perse dit jaar, ik ben immers nog maar 20. Ooit zal ik ze zeker bezoeken, en reizen is heerlijk maar ik denk dat ik toch uiteindelijk in Friesland wil wonen settelen en werken. De toets die ik 2 dagen voor mijn vertrek hier naar toe heb gehaald, over emigreren en andere culturen is prachtig om in de praktijk te ervaren. Alle fases te doormaken, de '3 maanden grens' de 'liminele fase' de overgang tussen het oude en het nieuwe. Ik heb geen heimwee, maar ik zou hier niet kunnen wonen. Dit is voor mij niet het leven zoals ik me voorstel, dus ik zal niet emigreren naar hier. Ik emigreer naar Friesland, een emigratie op zich..

Het gaat echt rap, wetende dat als het maart is alles nog meer als een roes voorbij lijkt te gaan. De carnavalsvakantie is over 3 weken, dan is het nog heel even tot de paasvakantie begint en daarna moet alles al weer worden afgerond.
Zodra de school met vakantie begint heb ik nog een paar heerlijke weken vakantie, rust zee zon om vies bruin naar Nederland te komen.

Ik kijk er niet naar uit, ik geniet nog teveel.

En hoe het dan tot dusver met mij gaat?

Top, ik leer veel op stage, geniet van de weekenden de zon en de kinderen. En ik voel me vrij. Ik ga nog 1 bijzondere mevrouw bezoeken, en ik ga een voetreflexmassage krijgen (50 min voor 25 nafl!!). En verder veel contacten maken voor toekomststagiaires in mijn vak, connectie hier connectie daar met drama- en beeldendtherapie.
Ik heb een rijk leven hier, het is uitgebreid druk en duur maar ik geniet en leer. What's more important?

  • 01 Maart 2014 - 09:23

    Janneke:

    lieve barbje,
    Ik weet dat je verslag ondertussen al 19 dagen oud is, maar ik had nu eenmaal geen internet..
    Ik ben trots op je. Lees met een lach op mijn gezicht je verhaal. Zie je duiken, zie je dansen, als je mij maar ook wat danspasjes leert:) Ierland, IJsland, super gaaf! Eenmaal reizen, je wilt blijven reizen, ik weet er alles van:)
    Ik kan je met geld niet ondersteunen, want zit met hetzelfde probleem haha. Maar alles 1 keer, houdt het meer speciaal.
    Geniet er van!! Kom niet al te vies bruin terug, want dan herken ik je niet meer:p
    Geniet van je vakantie, en succes met het lopen!!
    Enjoy life! It's wonderfull:)
    Sweet ass zoals ze hier zouden zeggen

  • 10 Maart 2014 - 22:14

    Oma:

    Hoi Barb, wat schrijf je toch goede verslagen in een prettig leesbare stijl. Ik ben bezig me thuis te voelen op mijn nieuwe tablet, heel langzaam gaat het. Jij bent niet in de buurt om te helpen zoals met mijn telefoon! Die is ook heel stil! Liefs,ook van Opa , jouw Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 18 Sept. 2013
Verslag gelezen: 440
Totaal aantal bezoekers 28119

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 28 Juli 2014

305 dagen Jaarstage Curacao

Landen bezocht: